if ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) {yoast_breadcrumb('');}

Rondreis door Portugal| Van Porto naar Faro

26 augustus 2018

Portugal wordt steeds populairder als vakantieland en niet alleen meer als strandvakantie. Logisch eigenlijk en zelfs gek eigenlijk, dat dit nu pas gebeurt. Er valt zó veel meer te beleven en eigenlijk heeft het voor ieder wat wils. Ik krijg dan ook vaak de vraag of ik leuke tips heb wat betreft hotspots, leuke strandjes, dorpjes, routes voor een rondreis door Portugal van Porto naar Faro en noem maar op. Al een tijdje loop ik met het idee om op de blog meer te laten zien van Portugal en hoe ik het beleefd heb, beleef en ga beleven.

Onze vakanties zijn vaak een mix tussen ontspanning en inspanning in de vorm van veel bewegen en af en toe sporten. We zijn steeds op zoek naar nieuwe onbekende plekken, leuke hotspots of juist echte lokale restaurantjes, uitzichtpunten, mooie natuur waar je kunt wandelen of hardlopen etc. Daarnaast wordt er natuurlijk altijd tijd gemaakt voor een bezoekje aan de familie en het geboortedorp van mijn moeder, mijn tweede thuis.

>> Lees ook: Zelf Portugees leren? Deze 10 tips helpen je op weg <<

>> Lees ook: Gezond uit eten in Lissabon? 10 healthy restaurants <<

Rondreis Van Porto naar Faro

Een blog schrijven over reizen van langer geleden is wat lastiger, maar toch ga ik het spits afbijten met een blog over onze rondreis door Portugal in 2015; van Porto naar Faro. Omdat ik vind dat deze route een echte aanrader is om Portugal eens van een hele boel andere kanten te bekijken en toch te eindigen met het vertrouwde en rustige zon, zee, strand-gevoel in de prachtige Algarve.

Hieronder neem ik je in een vogelvlucht mee met de roadtrip waarbij we vlogen op Porto, daar een auto huurden en een tripje maakten, via ons dorp, tot aan Faro. Ik zal het proberen kort te houden omdat we nogal wat stops gemaakt hebben!

Auto huren voor rondreis in Portugal

Het is zeker aan te bevelen om een auto te huren voor je rondreis door Portugal. Op zich werkt het openbaar vervoer prima, maar hierdoor ben je wel beperkt en kun je weinig zien van minder bekende plekjes. Onze tip is om de auto te huren bij Sunny Cars, een fijn en betrouwbaar bedrijf om je , hierbij ben je altijd goed verzekerd en komen er geen onverwachte kosten achteraf.

Noord Portugal

vluchtig Porto

We vlogen op Porto en deze geweldige stad was dus ook gelijk onze eerste bestemming. We hebben hier de eerste nacht overnacht en zijn er dus maar kort gebleven, omdat we we deze stad al kenden en we veel nieuwe plaatsen wilden gaan ontdekken deze reis. Mocht je nog niet eerder in Porto geweest zijn zou ik toch zeker minimaal 2 dagen uittrekken voor deze geweldige stad!

Wandel door de mooie straatjes, langs de Douro, over de brug naar Vila Nova de Gaia, breng een bezoekje aan de portkelders, bezoek het prachtige treinstation van Porto of pak de bus naar het Noorden van Porto om het strand te bezoeken en een andere kant van Porto te ontdekken. Ook kun je een uurtje landinwaarts van Porto een prachtige wandeling maken bij de Walkways Paiva. Ooit maak ik een aparte blog met mijn favo to-do’s en/of foodspots in Porto!

regen, hanen en een kasteel

Vanuit Porto reden we naar Aveiro, ookwel het Venetië van Portugal genoemd. Het regende die dag dus het echte “Venetië-gevoel” zat er niet in. Wel konden we vanonder onze paraplu de mooie bootjes en de grachten aanschouwen. Hier wil ik absoluut nog eens naar terug met mooi weer. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit heel gezellig en mooi is als het weer een beetje mee zit.

Aveiro

De volgende stop was Barcelos. Ken je het zinnebeeld van Portugal, de haan? Dit is de stad waar deze haan vandaan komt. De haan staat symbool voor ‘onvoorstelbaar geluk’. Lees hier meer over de legende. Dé plek om je collectie hanen-beeldjes uit te breiden.

Hierna zijn we langs Viana do Castelo gereden, vooral voor de Basilica de Santa Luzia. Je hebt van de berg waar dit kasteel op staat een schitterend uitzicht over zee en de rivier de Lima. Dikke aanrader, alleen de weg er naartoe was al prachtig! Verder staat dit stadje sowieso bekend om de prachtige architectuur.

Rondreis door Portugal Van Porto naar Faro Barcelos
Barcelos

Feesten in Ponte de Lima

Ponte de Lima stond ook op onze lijst, want “hier moet je ook naartoe” was het advies van mijn Portugese familie. Deze stad staat bekend om zijn prachtige brug, waar de stad ook naar vernoemd is. Lees hier meer over de de stad en het verhaal achter deze brug.

De rust die Marlou van Saudades de Portugal in haar blog over deze stad beschrijft, ervoeren wij nét iets anders. Nietsvermoedend reden wij deze stad in, we hadden toen nog geen idee dat we het geluk hadden dat er op dat moment een feest gaande was. De “Feiras Novas”. Dat Portugezen goed zijn in feest vieren, wist ik. De mensen uit Ponte de Lima en omgeving hebben dit nogmaals bevestigd. Muziek, drank, folklore, marktkraampjes, eten, heel veel eten, en natuurlijk vuurwerk. Want, zonder vuurwerk geen feest. We hebben er een erg leuke avond gehad.

Tip; mocht je net als wij in september hier komen, check dan even of dit feest gevierd wordt en zorg dan dat je je overnachting van te voren regelt. Dit is eigenlijk een algemene tip; als je net als wij liever niet te veel vooruit plant en denkt dat dat wel kan “omdat het toch buiten het hoogseizoen is”, is het in Portugal wel handig om even te kijken of er geen “festa” gaande is. Dit komt namelijk niet zelden voor en kan ervoor zorgen dat de prijzen verdriedubbelen en de plekken erg schaars zijn!

Door de gezelligheid zijn we pas wat laat op zoek gegaan en gelukkig uiteindelijk pas erg laat in de nacht toch nog iets kunnen vinden. Ach, dat soort dingen horen erbij.

Rondreis door Portugal Van Porto naar Faro Ponte de Lima
Feest in Ponte de Lima

Van een schandalige misser in Braga naar een verborgen pareltje in Fafe

Vanuit een wat onrustige nacht vlakbij Ponte de Lima zijn we door de bergen naar Braga gereden. Het was slecht weer en we hadden ons erg slecht ingelezen en voorbereid, waardoor we het hoogtepunt van de stad gemist hadden; de kerk Bom Jesus do Monte. Hier lees je meer over Braga en de kerk. Ik raad het je dan ook ten zeerste af om dit over te slaan! Dit gaan we dit jaar nog eens goed over doen!

Na het (te) korte bezoekje aan Braga zijn we doorgereden naar Guimarães. Een mooie stad met een gezellig historisch centrum waar je heerlijk doorheen kunt wandelen. We zijn naar het prachtige kasteel Igreja de Nossa Senhora da Consolação e Santos Passos – ja ja, een hele mond vol -, gereden (één van de zeven wonderen van Portugal).

Tijdens de research die ik thuis al gedaan had, kwam ik dit bijzondere huisje “Casa do Penedo in het Fafe gebergte tegen. Ik moet zeggen dat ik dit echt per toeval tegenkwam. Veel Portugezen kende het huisje niet toen ik deze later op de foto liet zien. Dit huisje is gemaakt van vier losse stenen en werd eerst gebruikt als vakantiehuisje door een familie.  Door de komst van social media is was het niet langer meer een rustige uitvalbasis. Nu woont er natuurlijk niemand meer in. Wij konden nog redelijk dichtbij komen, maar ik hoorde laatst van iemand dat ze het waarschijnlijk meer beschermd hebben door het af te zetten.

Midden-Portugal

In het begin van onze reis regelden we de overnachtingen ter plaatse, door gewoon op zoek te gaan naar een huisje of hotelletje zodra we daar aan toe waren. De eerste en de laatste nacht hadden we via Airbnb geregeld. Toch vonden we het niet heel fijn om elke avond, en soms zelfs nacht nog iets te zoeken, ook omdat je dan vaak wat duurder uit bent. We hebben daarom vanaf dit punt besloten om overdag de overnachtig vast via booking.com te regelen.

Regen en overnachting in Viseu

Langzaamaan daalden we af naar het midden van het land. Viseu was de eerste stopplaats. Ook hier hadden we opnieuw veel regen, zóveel dat we slechts een klein rondje door het centrumpje hebben gelopen en uiteindelijk maar onderdak zochten in een klein typisch Portugees restaurantje. Natuurlijk met voetbal op de achtergrond. We zijn vanwege het slechte weer, maar ook omdat we de volgende dag vroeg op wilden, vroeg naar bed gegaan en brachten onze nacht door in dit hotel.

Geweldig groen en een mistige bergtop

Een absolute must visit is dit prachtige natuurrijke berggebied; de Serra de Estrela en Serra do Açor. We hebben hier veel doorheen gereden. Af en toe zijn we uit de auto gestapt om ergens naartoe te lopen. Ook hier zat het weer absoluut niet mee en hebben we heel veel regen gehad. Dat was echt heel erg jammer. Boven Porto is het weer altijd wat onvoorspelbaarder, maar ik ken veel verhalen van mensen die toch erg mooi weer hadden. Dikke pech dus… Ondanks dat was dit een prachtige ervaring, heel groen, ongerept en ruig.

In de Serra de Estrela bevindt zich ook de hoogste berg (1993 meter) van het Portugese vaste land “Torre”. Ondanks het slechte weer konden we het natuurlijk niet laten om naar deze piek toe te rijden. De combinatie van de hoogte, super scherpe bochten en door de dichte mist slechts iets van 5 meter zicht voor ons, maakte dit tochtje een waar avontuur. Het uitzicht bovenop schijnt fenomenaal te zijn… Ik geloof het gelijk, maar kan het helaas niet bevestigen. Het enige wat ik gezien heb was mist en mijn eigen haren die alle kanten op zwiepten door de harde wind.

Omringd door leisteen

De Serra de Estrela loopt eigenlijk over in de Serra do Açor. Het mooiste plekje van dit gebied is toch wel het bijzondere pittoreske dorpje Piódão. De huizen in dit dorpje zijn gebouwd van leisteen. Zelfs de straatjes en trappetjes zijn van deze stenen gemaakt. Gelukkig was het weer iets beter hier en konden we wat wandelingen door het dorpje en in de buurt van dit dorpje doen. Er zijn een aantal mooie uitgestippelde routes die je kunt volgen. Heel erg leuk!

SAMSUNG CSC

Hetgeen dat we in deze mooie natuurgebieden gezien hebben was het al waard, laat staan als het weer wél mee gezeten zou hebben. Een echte aanrader dus om mee te pikken!

Je kunt er hier voor kiezen om nog wat verder naar het Oosten te rijden om daar één van de bekendste dorpjes van Portugal te bezoeken; Monsanto. Ook dorpjes die hier vlakbij liggen zijn zeker de moeite waard, zoals bijvoorbeeld Sortelha, Idanha-A -Nova en Idanha-A-Velha. Eigenlijk net zo mooi, maar toch een stuk minder toeristisch. Dit hebben wij een andere keer gedaan.

Coimbra en een sprookjes hotel

Coimbra is zeker de moeite waard om even te stoppen. Wij hebben hier niet overnacht, omdat we hier vaker geweest zijn en nog van plan waren vaker te komen. Maar anders is een extra dagje zeker aan te raden. Het is een prachtige oude universiteitsstad met mooie gebouwen, uitzichtpunten en leuke tentjes om te eten. Komende maand komen we hier weer, onder andere om mee te doen aan een 21 km trailrun. Dan komt er zeker een blog over Coimbra en leuke tips!

SAMSUNG CSC

Na ons bezoek aan Coimbra zijn we gestopt in het Nationaal Park Serra do Busaco; en prachtig park met middenin een groot en mooi jachtpaleis van het voormalige Portugese vorstenhuis, wat nu is omgetoverd tot hotel. Helaas stond ons budget het niet toe om hier te overnachten, maar wel konden we binnen even een kijkje nemen. Erg indrukwekkend! We hebben daarna overnacht in het centrum van Luso, daar vlakbij.

Architectuur ten top

Vanuit Luso zijn we doorgereden naar Leiria. Een prachtige stad, met uiteraard weer een mooi groot kasteel met prachtig uitzicht over de stad.

In Batalha ben ik vaker geweest, omdat het dichtbij het dorp is waar mijn familie woont. Hier staat een prachtig klooster Mosteiro de Santa Maria da Vitória of Mosteiro da Batalha, welke sinds 1983 op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat en in 2007 werd ook dit gebouw uitgeroepen tot een van de zeven wonderen van Portugal. Zeker de moeite waard om eens in het echt te bekijken tijdens je rondreis!

We reden door naar Alcobaça. Nog een klooster waar je U tegen zegt. Ook het stadje zelf is leuk om even in rond te lopen en sfeer te proeven. In deze blog lees je meer over Alcobaça en nabijgelegen steden in de Zilverkust.

Even thuis en een korreltje zout

Toen was het tijd voor een bezoek aan het geboortedorp van mijn moeder, Amiais de Baixo. Als wij in het dorp zijn proberen we minstens één keer met de hele familie uit eten te gaan. Mijn ouders waren toevallig ook op vakantie en in het dorp. Iedereen had gewacht met het plannen van het etentje totdat wij zou komen. Een heel fijn, warm welkomst- en afscheidsdiner in één. We hebben hier overnacht en de volgende dag zijn we weer door gegaan met onze reis.

Het natuurpark Parque Natural das Serras de Aire e Candeeiros, wat aan het dorp ligt is absoluut de moeite waard om doorheen te rijden. Ook zijn hier prachtige grotten te bezoeken, kun je er heel mooi mountainbiken of zelfs wandelen langs dinosaurus voetsporen! Aan het park ligt ook het plaatsje Rio Maior. Hier kan je bij de zoutmijnen zien hoe tafelzout eigenlijk gemaakt wordt. Het bijzondere aan deze zoutmijn is dat het erg ver van de zee af ligt. Wat ons ook erg opviel is de hoeveelheid toeristen wat hier op af komt, zeker als je je bedenkt dat de directe omgeving eigenlijk helemaal niet toeristisch is.

De Hoofdstad en al het moois daar omheen

Tijd voor strand! Via Mafra, waar we een bezoek brachten aan weer een prachtig stukje architectuur; Palacio Nacional de Mafra, zijn we direct doorgereden naar Ericeira. Een gezellig en leuke badplaats. Zeer bekend onder de surfers vanwege de vele mooie stranden en relatief ruige golven. Door de prachtige strandjes zou je bijna de binnenstad vergeten, maar ook die is de moeite waard om even rond te lopen!

En dan natuurlijk Lissabon. Een prachtige, magische stad met een heerlijke vibe, geweldige plekjes om te genieten van de mooiste uitzichten, veel winkels, mooie gebouwen, prachtige straatjes om uren doorheen te wandelen en ga zo maar door. Wij hebben Lissabon dit keer overgeslagen.

Alentejo

Dit was de eerste (en tot nu toe jammer genoeg ook de laatste) keer dat ik Alentejo echt goed heb kunnen bekijken. En dat was liefde op het eerste gezicht. Wat een prachtig, rustgevend en heerlijk stukje Portugal is dit. Mooie, ontelbare, uitgestrekte stranden, een hele fijne vibe en weinig toeristen (in vergelijking met Algarve). Hier ga ik zeker naar terug.

De kustlijn volgen

Een absolute aanrader is om de kust van Alentejo te volgen. Wij hebben dit gewoon met behulp van een kaart gedaan. Onze tocht door de Alentejo begon in Sesismbra. Vanuit hier reden we door naar Setúbal, waar de prachtige stranden al beginnen. Wij zijn hier toen even op een strandje gaan liggen langs de rotsen door het ondiepe water gewandeld. Daarna hebben we hier de nacht doorgebracht in dit appartement.

Aan de overkant

Hierna zijn we naar het vertrekpunt van de veerboot in Setúbal gereden. Aan de overkant ligt het schiereiland Tróia. Dit is een bekende plek onder de golfers en er zijn veel dure hotels en golfbanen. Vanuit Tróia reden we naar Sines en vanaf daar volgenden we de weg langs de kust. Een prachtige route om rustig te berijden en vaak te stoppen!

Sines

We bezochten deze dag ook Porto Covo en Vila Nova de Mil Fontes. In dit laatste gezellige stadje hebben we de meeste tijd doorgebracht en sliepen we in dit kleine maar leuke hotelletje. Soms liep de weg wat van de kust af en leidt hij je door een rustig, uitgestrekt en mooi stukje Portugal. Zo af en toe namen wij dan een zijweggetje dat richting zee liep. Soms liep het ook dood of was er niets en keerden we we om. Het was heel rustig onderweg, al kwamen we wel nog wat gezellige struisvogels tegen!

Rondreis door Portugal Van Porto naar Faro

Verdwalen in Odemira

De dag erna bezochten we nog Odemira, waar we een stukje hebben hardgelopen. Tijdens zo’n reis zit je veel en wij vinden het dan fijn om toch af en toe wat te sporten. We hebben het verkennen van dit stadje dus gecombineerd met wat beweging. We parkeerden onze auto bovenop een berg (vraag me niet waarom) en gingen joggend op onderzoek uit. Odemira is een klein, maar leuk stadje met wat leuke parkjes en mooie straatjes en kerkjes. Toen we het wel weer gezien hadden en terug naar de auto wilden, waren we even vergeten op welke berg hij ook alweer stond…

odemira Rondreis door Portugal Van Porto naar Faro
hardlopen in Odemira

Het laatste stukje van Alentejo

Na wat extra kilometers en klimmetjes verder, hadden we eindelijk de auto gevonden. Hierna reden we richting Zambujeira do mar. Ook een erg leuk, authentiek stadje. Samen met Vila Nova de Mil Fontes wat mij betreft de leukste stadjes van deze kust. Op beide plekken zou ik best een weekje kunnen verblijven. In de buurt van dit dorpje zijn de mooiste strandjes te vinden. Hier hebben in dit hotelletje overnacht. Na een heerlijk ontbijt in de ochtend gingen we via Odeceixe alweer richting Algarve.

Algarve

Algarve is natuurlijk hét vakantiegebied van Portugal. Er is daar zoveel te beleven dat het ook eigen blog verdient. Wie weet schrijf ik er een keer eentje met de leuke minder bekende plekjes en to-do’s!

Oude herinneringen en nieuwe ontdekkingen in Algarve

Tijdens deze rondreis zijn wij vanuit Alentejo langs Aljezur geweest. Dit prachtige dorp ligt bovenop een berg en biedt gelijk een geweldig uitzicht over het strand Praia da Arrifana.

Onze volgende stop was Lagos, vroeger mijn favoriete stad in de Algarve. Het is jammer dat het steeds toeristischer geworden is, toch blijft het heel gezellig en heel erg mooi! Vooral de stranden zijn machtig mooi en je kan er ook mooie wandelingen en klimmetjes maken bij de rotsen. Hier hebben we overnacht in dit hotel.

Hierna zijn we langs Monchique, Portimão en Ferragudo geweest. Dit laatste stadje is héél gezellig en authentiek. Ik had er voor deze trip nog nooit van gehoord terwijl het er toch wel wemelde van de toeristen. De sfeer die daar hing was heel fijn.

De nacht hebben we uiteindelijk doorgebracht in het leuke stadje Carvoerio. Ook in Carvoeiro ben ik vroeger vaak geweest en heb ik fijne herinneringen aan. De volgende dag zijn we naar Loulé gereden waar je absoluut de bekende markt moet bezoeken! We hebben hier een heerlijke cataplana gegeten met live fado muziek. Een fijne herinnering! We hebben toen in deze loft geslapen.

De laatste dag

Die ochtend begonnen we alweer aan onze laatste dag. Deze dag hebben we een wandeling gemaakt door het Parque Natural da Ria Farmosa. Het natuurpark van de Algarve. Een leuk park voor een leuke wandeling, maar niet súper spectaculair.

SAMSUNG CSC

Onze laatste avond hebben we uiteindelijk doorgebracht in Faro. Trouwens ook een hele leuke stad om een wandelingetje te maken en een hapje te eten. Gek eigenlijk; veel mensen slaan dit over, terwijl ze er wel landen en weer vertrekken. Dit was één van de weinige keren dat we niet Portugees maar Mexicaans aten, trouwens. Na een fijne nacht in Faro was het tijd om op het vliegtuig te stappen richting Holanda.

rondreis door Portugal van porto naar Faro
Faro

Het was een geweldige rondreis, waarin we heel erg veel gedaan en gezien hebben. We zijn overal relatief kort geweest, omdat we het allemaal moesten proppen in drie weken. Daarbij scheelt het natuurlijk ook dat we op sommige plaatsen al vaker geweest zijn. Is dit je eerste keer Portugal en ben je ook van plan om van Porto naar Faro te rijden? Dan zou ik toch minimaal 4 weken nemen om alles goed te kunnen bekijken óf natuurlijk gewoon een klein een deel van deze trip doen!

Herken jij delen van deze trip van Porto naar Faro, of heb je zelf nog leuke tips die hier niet bij staan? Laat het me weten via een reactie op deze post!

Meer vakantieblogs lezen?

Lees hier meer over onze klusvakantie in 2019

Lees hier meer over onze autovakantie naar Portugal in najaar 2018!

Vind je dit artikel leuk? Delen wordt op prijs gesteld!

*Dit artikel bevat affiliate links

Volg Saudalicious op Facebook, Instagram, Pinterest en/of LinkedIn!

Geïnspireerd geraakt door iets in dit artikel? Deel het via Facebook of Instagram. Dat helpt ons enorm 🙂 En als je @saudalicious hierin tagt, kan ik het zien en je gelijk bedanken! Obrigada!

Reistips:

Auto huren: Wij huren onze auto graag via SunnyCars, omdat we hier altijd zeker zijn van een goede all-risk verzkering, zonder onverwachte kosten achteraf. Betrouwbaar en fijn!

Hotel boeken: Ik boek het liefst rechtstreeks, maar wanneer ik kort van te voren boek of we nog niet zeker zijn, dan boek ik via Booking.com. Hierbij wordt je boeking snel bevestigd en kun je sorteren op annuleerbaar. Extra tip: Je kunt ook sorteren op duurzame plekken! Daarbij is het fijn dat als er iets misgaat vanuit de verhuurder, dit altijd goed wordt geregeld.

Tours/tickets: Mijn favoriete website voor tours en tickets voordat ik naar een stad ga is Get Your Guide. Het helpt een idee te krijgen van wat er allemaal te doen is in de stad én voorkomt dat je uren in de rij moet staan omdat je – vaak ook nog goedkoper – vooraf kaartjes kunt kopen voor tripjes, bezoekjes en tours.

Kortingscodes:

Voor Portugal én Nederland

• Duurzame sportkleding: SAUDALICIOUS voor -10% op Mijn favo duurzame sportkleding van Iron Roots (wereldwijd)
  • Supplementen: SAUDALICIOUS voor -€10,- op kwalitatieve, duurzame en voorgesorteerde supplementen om gezond te blijven van Vitaily (Europa)
  • Portugees Leren: Gebruik code SABINE15 bij de check-out voor 15% korting op alle cursussen van Mia! (wereldwijd)
  • Body & Fit: Kortingscode van 10% verkrijgbaar (vraag even via een berichtje naar mij op social media)! Hier bestel ik soms supplementen, maar vooral vegan eiwitpoeder met de minste troep die ik tot nu toe heb gevonden én stevia drops. (Europa)

Alleen voor Nederland:

• EMB TestSAUDALICIOUS voor -5% op een gezondheidscheck op basis van energetisch morfologische bloedtest bij Food your Thought (NL)
  • Kombucha & Waterkefir: SAUDALICIOUS voor -€5,- op suikervrije kombucha’s of waterkefir van Aard’g (NL+BE)
  • Duurzame slow fashion: SAUDALICIOUS voor -15% op het prachtige duurzame slow fashion merk Common & Sense (NL)
  • Pastel de nata: SAUDALICIOUS voor -10% op Pastéis de nata uit Lissabon van Mister Nata (NL)
  • Gezond glutenvrij brood: SAUDALICIOUS voor -10% op de gezonde meelmixen van Oerchef. Super vers, simpel en snel; water, eitjes, mengen en in de oven!
  • Natuurlijke skincare: SAUDALICIOUS voor -10% op 100% natuurlijke skincare van Botanical Beauty (NL)

Alleen voor Portugal:

• Origens bio: SAUDALICIOUS voor -10% bij deze fijne online store waar je veel biologische producten vindt!
  • Captain Kombucha: SAUDALICIOUS voor -20% korting op mijn favoriete kombucha en waterkefir van Portugal

Iets nodig van onderstaande webshops? Door deze links te gebruiken steun Saudalicious, omdat ik dan een kleine commissie ontvang. Kost jou niets extra’s.